• 6216
  • 20 شهریور 1401
  • 132
ایجاد رشته تولید و فرآوری پسته در مقطع کاردانی در دانشگاه ها

ایجاد رشته تولید و فرآوری پسته در مقطع کاردانی در دانشگاه ها

برای نخستین بار در کشور رشته کاردانی تولید و فرآوری پسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان راه‌اندازی شده و از مهر امسال تدریس خواهد شد.

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان در دیدار با رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با اشاره به وجود 27 استان پسته خیز در کشور گفت: باید تولید و فرآوری علمی این محصول در دانشگاه‌ها تدریس شود.

به گفته فرماندار رفسنجان برای نخستین بار در کشور رشته کاردانی تولید و فرآوری پسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از مهر 1401 ارائه و تدریس خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش کشت پسته، این محصول کشاورزی صادراتی نیز در 27 استان کشور نیاز است تا بحث‌های علمی تولید و فرآوری آن در دانشگاه‌ها تدریس و رونق بیشتری در پویایی و شکوفایی این محصول کشاورزی دیده شود.

رضایی افزود: با توجه به وجود کارشناسان متخصص در جهاد کشارزی، پژوهشکده پسته کشور و دانشگاه‌ها، می‌توان از این ظرفیت برای تربیت قشر کشاورزانی اقدام کرد که به صورت علمی بتوانند این محصول را تولید و فرآوری کنند. اگر این روش توسعه یابد، قطعاً راندمان تولید محصول افزایش می‌یابد و در صدر جهان قرار و بازار‌های جهانی را به دست خواهیم گرفت.

منبع : خبرگزاری آنا

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.