• 6213
  • 09 مرداد 1401
  • 157
برداشت پسته از باغات شهرستان مه ولات استان خراسان رضوی آغاز شد

آغاز برداشت پسته در خراسان رضوی

برداشت پسته از باغات شهرستان مه ولات استان خراسان رضوی آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات اعلام کرد: با توجه به پایان دوره رشدی و رسیدن محصول در ارقام زودرس پسته در شهرستان مه ولات، کار برداشت پسته نوبرانه از باغات شهرستان از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شده است و این روند ادامه دارد.

آقای مهندس هادی ساربان در ادامه اضافه کرد: رقم غالب پسته کاری‌های شهرستان مه ولات پسته بادامی سفید می باشد و ارقام اکبری، احمدآقایی، کله قوچی، فندقی، قرمز و گرمه، از دیگر رقم‌های پسته در شهرستان است.

ایشان همچنین تصریح کرد: با توجه به کوتاه بودن دوره رشدی ارقام قرمز و گرمه، برداشت این ارقام زودتر از سایر رقم‌ها انجام گرفته و در حال حاضر به صورت نوبرانه روانه بازار شده است.

شهرستان مه ولات بادارا بودن ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات پسته و ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ پسته بارور، قطب پسته کاری استان خراسان رضوی و مقام اول کشت و تولید پسته در استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات همچنین با اشاره به نقش نوسانات دمایی، وقوع طوفان و گرد و خاک و خاموشی چاه‌های کشاورزی یادآور شد:  در این شرایط افزایش مدار آبیاری باغات را در پی داشته است و با این دلایل خسارت به محصول پسته شهرستان در سال جاری اجتناب ناپذیر است.

سهم شهرستان مه ولات در تولید این محصول مهم و اقتصادی ۵۳ درصد پسته تولیدی استان و ۷ درصد پسته تولیدی کشور می باشد.

 

منبع : خبرگزاری خراسان رضوی

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.